ترس از مقبولیت بین المللی خاتمی ، مانع از بازداشت او شده است   2009-12-28 21:20:28

اختصاصی جرس / ترس از مقبولیت بین المللی خاتمی ، مانع از بازداشت او شده است

دستور حق تیر توسط نظامیان در جلسه شب عاشورا صادر شده است

جنبش راه سبز (جرس): شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی با بازداشت سید محمد خاتمی به دلیل مقبولیت بین المللی رئیس جمهور سابق ایران مخالفت کرده است.

به گزارش خبرنگار جرس، شب عاشورا بعد از حمله لباس شخصی ها به حسینیه جماران، جلسه ای بین برخی سران سپاه و وزارت اطلاعات تشکیل شده که در این جلسه نماینده بیت رهبری نیز حضور داشته است.


در این جلسه تصمیم بر بازداشت سید محمد خاتمی ، میرحسین موسوی و مهدی کروبی گرفته شده اما شورای عالی امنیت ملی با این قضیه مخالفت کرده و گفته است بازداشت سید محمد خاتمی به دلیل جایگاه خاص او ممکن است هزینه های بین المللی زیادی ایجاد کند.


در پی این مخالفت ، تصمیم گرفته شده که پرونده سید محمد خاتمی با اتهام تحریف واقعه عاشورا و توهین به مقدسات اسلام به دادگاه ویژه روحانیت ارسال و در اسرع وقت در دستور رسیدگی در این دادگاه قرار گیرد.

نماینده رهبری که در این جلسه حضور داشته بر لزوم بازداشت موسوی و کروبی تاکید کرده است.
از سوی دیگر در جلسه مذکور تصمیم بر سرکوب شدید و قاطع معترضان گرفته شده و دستور حق تیر توسط نظامیان در صورت هر گونه تجمعی در روز عاشورا صادر شده است.


در روز عاشورا تاکنون بر اساس امار رسمی 8 نفر شهید شده اند و این در حالیست که نیروی انتظامی مدعی است هیچ یک از افراد این نیرو تیراندازی نکرده است.


خبرهای قبلی در آرشیو انتخابات
فیلمها در نمایش خانه



نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات